Akne ipl

Hur utvecklas akne?
Våra kroppar producerar ett hormon som kallas androgen, vilket stimulerar våra talgkörtlar att producera en oljig substans som kallas talg. Hudbakterier som livnär sig på och bryter ner talg fastnar också och blandningen av hårprotein, talg och fettsyror som produceras av bakterierna irriterar väggarna i hårsäcken och orsakar inflammation. Bristningar i ett inflammerat område kan leda till ärrbildningar

Se bilder på vårt INSTAGRAM

Hur fungerar IPL behandling på akne?
IPL behandlingen verkar genom att minska blodtillförseln till talgkörtelaktiviteten, vilket saktar ned produktionen av talg. Ljuset kan på så vis effektivt påverka bakterierna och lindra inflammationen. Genom att rikta pulser av ljus i epidermis, den yttersta delen av huden absorberas ljuset av hemoglobinet, (blodets röda färgämne) i blodkärlen som ger näring till talgkörtlar i huden. Ljusenergin omvandlas till värme, som skadar väggarna i blodkärlen som försörjer blodtillförseln till talgkörteln. Det synliga ljuset som produceras av IPL-systemet kontrolleras noggrant för att producera rätt puls längd och våglängd för att minska aknen utan att skada omgivande vävnad. Behandlingen upprepas var 3:e vecka tills man uppnått ett bra resultat i regel behövs ca 4 behandlingar. Ibland behövs antibiotika behandling i kombination med IPL. De bästa resultaten uppnås på inflammatorisk akne, röd värkande, upphöjda finnar. Det är viktigt att din hud inte har färsk solbränna. BOKA TID för IPL

FRAX 1550 laser

FRAX 1550 är en fraktionerad laserbehandling där vi skjuter små värmekanaler ner i din hud samtidigt som huden emellan lämnas orörd. Vi undviker även att slipa hudytan, detta gör att vi får en snabb återhämtning. Behandlingen stimulerar kollagen i huden.

Behandling av akne med Neostratas produkter

Neostratas produkter bygger på exfolierande metoder som kombinerar AHA med ingredienser som hjälper till att bekämpa akne, få kontroll över hudens talgproduktion och minimera akneärr. En kombination av kemisk peeling på mottagningen och produkter för hemmabruk ger mycket goda resultat. Vi erbjuder ett startkit mot akne till förmånligt pris.

Varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor kring Akne ipl vi återkommer med ett svar till dig så snart som möjligt